Lähetykset & Palautukset

TOIMITUSEHDOT

Pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme mahdollisimman laajat toimitustapa- vaihtoehdot, jotta jokainen löytäisi itselleen sopivan palvelun. Valmiiksi hinnoitellut toimitustavat koskevat toistaiseksi vain Suomen sisällä tapahtuvia toimituksia. Kunkin toimitustavan hinnan näet toimitustapa valittaessa.

 

Tilauksen nouto myymälästä on veloitukseton. Lähetämme teille erikseen ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja noudettavissa Helsingin myymälästä. Säilytämme tilauksia viikon ajan. Ilmoitattehan mahdollisista noutoesteistä asiakaspalveluumme numeroon 050 439 3597 tai sähköpostitse dots@dots.fi, jotta voimme tarvittaessa sopia tilauksen noudosta yksilöllisesti!

Helposti rikkoutuville, hankalasti pakattaville ja erityisen painaville tuotteille voi valita toimitustavaksi vain Nouto Myymälästä- vaihtoehdon. Mikäli haluat tällaiselle tuotteelle muun toimitustavan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme dots@dots.fi, niin selvitämme toimitusvaihtoehdot sekä niiden kustannukset.

Jos olet kiinnostunut tuotteiden tilaamisesta Suomen ulkopuolelle, ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme dots@dots.fi. Käsittelemme ulkomaantoimitukset aina yksilöllisesti ja lähetämme sinulle mielellämme lisätietoja ulkomaantoimituksen yhteiskuluista.

 

Toimitustavat tuottaa seuraavat yhteistyökumppanimme. (Tuotteen nimeä klikkaamalla pääset yhteistyökumppanimme sivulle tarkastelemaan tuotteen yksityiskohtia):

 

POSTI

Kirje - Kevyille ja pienille tuotteille, jotka mahtuvat kirjekuoreen eivätkä ole vaarassa rikkoutua. Kirjeet jaetaan vastaanottajille pääsääntöisesti 4 päivässä. Tavallinen kirje ei sisällä lähetystunnusta, joten sen kulkua ei voi seurata lähetysten seurannassa.

Postipaketti – Postipaketin noudat vaivattomasti laajasta yli 1 400 palvelupisteen verkostosta, johon kuuluvat postit ja pakettiautomaatit. Vastaanottaja noutaa paketin saapumispäivänä klo 19:n jälkeen. Paketit jaetaan myös lauantaisin yli 420 Postin pakettiautomaattiin ja palvelupisteeseen pääkaupunkiseudun, Turun, Tampereen, Lahden, Seinäjoen, Porin, Jyväskylän, Kuopion ja Oulun alueella. Koko enintään 120 x 60 x 60 cm/ 35 kg

Kotipaketti – Kotipaketti on helppo ratkaisu verkkokaupan asiakkaille. Posti on yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovitaan jakeluaika. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä. Koko enintään 120 x 60 x 60 cm/ 35 kg.

Express- paketti - Express-lähetykset toimitetaan lähes koko Suomessa seuraavan työpäivän aikana klo 8–16 välillä. Ei yhteydenottoa vastaanottajaan ennen toimitusta, joten sopii pääasiassa yritysvastaanottajille. Koko enintään 120 x 60 x 60 cm/ 35 kg.

 Kaikki Postin kuljetukset ovat 100 % hiilineutraaleita.

 

MATKAHUOLTO

Bussipaketti - Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja asiakas noutaa sen Matkahuollon toimipisteestä. Kuljetusaika voi olla pidempi silloin, kun kuljetusreitti edellyttää bussinvaihtoa.

Lähellä-paketti - Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

Jakopaketti – Toimitetaan yrityksen osoitteeseen arkisin päivällä (klo 8-16). Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Ei yhteydenottoa vastaanottajaan ennen toimitusta, joten sopii pääasiassa yritysvastaanottajille.

Kotijakelu – Jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, myös iltaisin. Paketti kuljetetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä.

 

PALAUTUS- JA TAKUUEHDOT

Verkkokaupassa tehtyjen ostosten palautusaika on normaali postimyynnin 14 päivää. Virheettömän tuotteen palauttamisesta tai vaihdosta aiheutuvista kuluista vastaa kokonaisuudessaan asiakas itse.

  1. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja myyntikunnossa sisältäen hintalaput.
  2. Liitä pakkauksen mukaan seuraavat tiedot:
  • Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • Pankkitilinumerosi
  1. Ilmoita yhteystietosi myös valitsemallesi kuljetusyhtiölle lähettäessäsi pakkausta.
  2. Palautusosoite: DOTS, Fredrikinkatu 30, 00120, Helsinki
  3. Palautamme tuotteen kauppasumman tilillenne, kun palautus on saapunut meille.

ONGELMATILANTEET PALAUTUKSISSA

Jos lähettämänne paketti on kadonnut tai vaurioitunut kuljetuksessa, olettehan yhteydessä valitsemaanne kuljetusyhtiöön. Vikailmoituksen voi tehdä esimerkiksi osoitteeseen:

POSTI

https://beta.posti.fi/fi/asiakastuki/ota-yhteytta/henkiloasiakkaiden-asiakaspalvelu

MATKAHUOLTO

https://www.matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelut/kuljetusehdot/vahingonkorvaushakemus/

LUNASTAMATON PAKETTI

Lunastamattomista lähetyksistä perimme sekä lähetystä, että palautusta koskevat toimituskulut.

TUOTEREKLAMAATIOT

Jos olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme:

Puhelinnumero: 050-4393597

Sähköposti: dots@dots.fi

Ohjeet viallisen tai väärän tuotteen palauttamiselle:

  1. Liitä pakkauksen mukaan seuraavat tiedot:
  • Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • Pankkitilinumerosi
  • Viallisen tuotteen kuvaus
  • Kuitti/kuittikopio kuljetuskustannuksista
  1. Ilmoita yhteystietosi myös valitsemallesi kuljetusyhtiölle lähettäessäsi pakkausta.
  2. Palautusosoite: DOTS, Fredrikinkatu 30, 00120, Helsinki

Reklamaatio-oikeus koskee tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheitä. DOTS ei vastaa tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden noudattamattomuudesta aiheutuneista vahingoista.  Näissä tapauksissa DOTS varaa oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan reklamaatiota. Aiheellisissa reklamaatiotapauksissa hyvitämme palautuksesta asiakkaalle aiheutuneet kuljetuskulut.

Hei!

Liity postituslistallemme